جمعه 31 حمل 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.

روزنامه جمهوری اسلامی که در ماه های اخیر و در جریان تصرف افغانستان توسط گروه طالبان بارها اخبار نادرست و تنش آفرین منتشر کرده است این بار نیز با نشر خبری بی اساس سبب تخریب ذهنیت مردم ایران نسبت به مهاجرین افغانستانی گردیده است.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:
هشدار درباره پناهندگان افغان، مراقب باشید
بیش از دو ماه و نیم است که مرزهای شرقی کشورمان در معرض یک سیل ناخواسته از عبور مهاجران افغانستانی به داخل ایران قرار دارد.
براساس اطلاعات موثق، یکی از اهداف مشترک آمریکا و طالبان از استقرار حکومت طالبان در افغانستان اینست که این کشور به محلی برای تهدید امنیتی علیه ایران تبدیل شود. آمریکا از افغانستان رفته ولی افغانستان را به حال خودش رها نکرده است.
ساده‌ترین راه صدور ناامنی به ایران، ورود تروریست‌ها در پوشش پناهندگان و مهاجرین است. بعد از تسلط طالبان بر افغانستان، هر روز هزاران نفر از شهروندان افغانی تحت پوشش پناهنده و مهاجر به مرزهای شرقی ایران مراجعه می‌کنند و بسیاری از آنان به صورت قاچاق وارد خاک کشورمان می‌شوند. در میان اینها، افراد شرور و تروریست‌های حرفه‌ای نیز وجود دارند که با ظاهری عادی و حتی پائین‌تر از معمولی وارد خاک ایران می‌شوند ولی اهداف و ماموریت‌های خاصی دارند. شناسائی این افراد هرچند مشکل است ولی مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشورمان باید با دقت و تلاش فوق‌العاده به جدا کردن این افراد از افراد عادی پناهندگان همت کنند و از این طریق کشور را از یک خطر جدی برهانند.

این در حالی است که هیچ کدام از مرزهای ایران برای ورود آزادانه مهاجرین افغانستانی باز نیست و مهاجرت به صورت قاچاق نیز به صورت شدید تحت کنترل نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران بوده و از آن جلوگیری می گردد. علاوه بر آن تروریست ها روش های مختلفی برای ورود به کشورهای دیگر دارند و با ارایه مدارک جعلی و دریافت ویزا با کمترین خطر می توانند وارد کشورهای دیگر شوند. در ضمن تاکنون افغانستانی ها در هیچ رویداد تروریستی در ایران نقشی نداشته اند رویدادهایی نظیر حمله به مجلس شورای اسلامی و یا حادثه تروریستی اهواز هیچ کدام توسط اتباع کشورهای همسایه صورت نگرفته است.

 

خبر کذب روزنامه جمهوری اسلامی درباره فروش دختران شیعه در افغانستان
خبر کذب روزنامه جمهوری اسلامی درباره فروش دختران شیعه در افغانستان
خبر نادرست روزنامه جمهوری اسلامی درباره حشد الشیعی در افغانستان
خبر نادرست روزنامه جمهوری اسلامی درباره حشد الشیعی در افغانستان
لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=307
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x