هم‌اندیشی مسئولین هیئات مذهبی جهت برپایی موکب حضرت سیدالشهداء(ع)

در آستانه‌ی فرارسیدن اربعین حسینی باحضور مسئولین هیئات مذهبی و خیرین و جمع کثیری از فعالان عرصه فرهنگی، اجتماعی مهاجرین افغانستانی قم جلسه‌ی هماهنگی و برنامه‌ریزی موکب حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام برگزار شد و تمهیدات لازم در خصوص برپایی موکب مهاجرین افغانستانی قم در مسیر زائران کربلای معلی در خروجی اصلی شهر قم، ۱۰ کیلومتری جاده‌ی اراک اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، در ابتدای این جلسه ابتدا سید اسحاق حسینی، مسئول موکب حضرت سیدالشهداء (ع) مهاجرین قم با ارائه گزارشی از وضعیت این موکب و فعالیت‌های صورت گرفته در موکب مهاجرین افغانستانی در اربعین سال گذشته به تشریح عملکرد این موکب در شهر مقدس قم پرداخت.

در ادامه مسئول موکب حضرت سیدالشهداء (ع) مهاجرین قم گفت: ما مهاجرین افغانستانی قم، همه باید در برگزاری هر چه بهتر در برپایی موکب حضرت سیدالشهداء (ع) همکاری کنیم ، که خدمت در موکب مهاجرین به زائران امام حسین (ع)، یک حرکت ارزشمند در جهت ترویج و پیشرفت فرهنگ حسینی است و آنچه امروز شاهد آن هستیم ادامه نهضت عاشورا در قالب حماسه عظیم و میلیونی اربعین است.

وی افزود: بسیار زیباست که جمعی از اقشار مختلف جامعه‌ی مهاجرین با همدلی و به عشق سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام جمع شده‌اند و متولی خدمت به زائران اربعین حسینی می‌شوند، و افتخار می‌کنند به جفت کردن کفش‌های زائران حسینی تا خاک پایشان را توتیای چشمانشان کنند.

همچنین «سید نور احمد مبارز» مسئول هماهنگی هیئت‌های مذهبی مهاجرین قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شفقنا افغانستان گفت:

تعداد ۲۲۰ هیئت مذهبی مهاجرین در استان قم ثبت شده است، که امسال نیز همانند سالهای گذشته این هیئات مذهبی مهاجرین قم، موکبی را بنام حضرت سیدالشهداء (ع) در ۱۰ کیلومتری جاده قم – اراک جهت خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی برپا خواهند کرد.

مسئول هماهنگی هیئت‌های مذهبی مهاجرین قم در ادامه گفت: این موکب شامل بخشهای چایخانه ، نمازخانه و حسینیه، محل استراحت آقایان و بانوان، درمانگاه، وضوخانه و سرویسهای بهداشتی، انبار، کفشداری و واکس، چادر استراحت خدمه آشپزخانه و پارکینگ می‌باشد و در فضایی بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع واقع شده است. که امسال نیز با ایجاد غرفه کودکان (فضایی برای نقاشی کردن و استراحت کودکان) و اهداء جوائز به کودکان و غرفه محصولات مذهبی و فرهنگی در خدمت زائران حسینی خواهیم بود.

از دیگر بخش‌های حایز اهمیت در موکب سیدالشهداء مهاجرین، می‌توان به غرفه‌ی پزشکی اشاره کرد. آقای «دکتر سید عابدین حسینی» رئیس مؤسسه عام‌المنفعه معراج، مسئول بخش پزشکی و تأمین‌کننده دارو و تجهیزات پزشکی موکب حضرت سیدالشهداء (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شفقنا – افغانستان گفت:

در بخش درمانگاه موکب، پزشکان افغانستانی به صورت داوطلب از شهر قم و دیگر شهرهای مجاور حضور دارند و به درمان سرپایی بیماران می‌پردازند و در بخش‌های دندانپزشکی، مامایی، پزشک عمومی، پرستاری، تزریقات و پانسمان و تجهیزات پزشکی و اهدای ماسک و داروهای مُسَکِن و.. به زائران حرم حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین یک عدد آمبولانس هم جهت خدمت‌رسانی در محل موکب مستقر می‌باشد.

گفتنی است این موکب در ایام اربعین حسینی (ماه صفر) تا یک روز پس از اربعین حسینی، به صورت شبانه‌روزی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به زائرین می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *