پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
فرحناز عاقل

کرونا جان معلم فداکار فرحناز عاقل را هم گرفت؛ کسی که انسان دوستی و محبت بی مرز او زبان زد گردید، اما خاطره عشق به دانش‌آموز افغانستانی و از خودگذشتگی معلم دلسوز، معلمی که عشقش جهانی شد چه بود؟
شاید انتشار فوت بیش از ۵۰۰ فوتی کرونا در هر روز به یک عادت تلخ تبدیل شده باشد اما اگر بدانیم در میان این آمار، نام معلمی هم به چشم می‌خورد که در اوج اپیدمی کرونا به دانش‌آموز محروم از تبلت و اینترنت، در پارک آموزش می‌داد این تلخی را در کاممان تلخ‌تر کند.
خاطره عشق به دانش‌آموز افغانستانی و از خودگذشتگی معلم دلسوز/ واکنش آموزش و پرورش به فوت معلمی که عشقش جهانی شد چه بود؟ خاطره عشق به دانش‌آموز افغانستانی و از خودگذشتگی معلم دلسوز/ واکنش آموزش و پرورش به فوت معلمی که عشقش جهانی شد چه بود؟”
ویروس کرونا یکبار دیگر چهره زشت خودش را نشان داد و با بی‌رحمی جان معلم فداکاری که تمام دغدغه‌اش آموزش به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم از تحصیل بود. فرحناز عاقل معلمی که در سال‌های پایانی خدمتش شاهد شیوع کرونا و تعطیل شدن آموزش حضوری مدارس بود با دیدن مشکلات دانش‌آموزش که فاقد تبلت و موبایل بود، هر روز با دانش‌آموز خود در بوستانی قرار گذاشته و بساط تدریس را پهن کرده و حضوری به وی آموزش می‌داد.

اما جمعه گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه این خانم معلم عاشق در اولین روزهای پس از بازنشستگی‌اش، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

فرحناز عاقل
فرحناز عاقل

شاید فوت مرحومه عاقلی در کنار بیش از ۵۰۰ فوتی کرونایی این روزها، دیده نشود اما اگر بنا باشد به مانند افراد مشهور و معروفی که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و مورد توجه رسانه‌ها هم بودند به فوت این معلم فداکار هم توجه شود باید وزارت آموزش و پرورش کمترین کاری که انجام می‌داد انتشار یک پیام تسلیت بود؛ اقدامی که متأسفانه با گذشت سه روز از فوت مرحومه عاقلی هنوز صورت نگرفته است.

نتوانستم نسبت به دانش‌آموز افغانستانی‌ام بی‌تفاوت باشم

اینکه معلمی اینگونه با عشق به دانش‌آموزش که حتی تبعه ایران هم نبود تدریس می‌کند چیزی به جز عشق نبوده و شاید مرور مصاحبه با مرحومه فرحناز عاقلی خالی از لطف نباشد.

فرحناز عاقل معلمی که ۲۹ سال است به کار تدریس می‌پردازد در گفتگو با خبرنگار آموزش‌وپرورش، در مورد شرایط تحصیل این دختر تبعه افغانستان گفت: در کلاس درس امسال ۳۳ دانش‌آموز داشتم که همه به گوشی هوشمند دسترسی داشتند به‌جز یکی از آن‌ها که گوشی هوشمند نداشت و این موضوع ارتباط من با او را قطع کرده بود.

وی با اشاره به اینکه این دانش‌آموز که دو سه سالی هست میهمان کشور ما شده، افزود: من فکر کردم با توجه به عدم دسترسی مناسب به آموزش ممکن است این دختر در امتحانات تابستانی هم مردود شود و نخواستم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشم.

کرونا با وجود سختی‌ها و مسائلی که ایجاد کرده به همه ما این فرصت را داد که نگاه دقیق‌تری به مردممان بیندازیم و از مدافعان سلامت تا معلمان میهن یادگارهای ارزشمندی ازخودگذشتگی و ایثار و عشق و عمل به مسئولیت اجتماعی از خود به‌جا گذاشتند که نباید از یادها برود.

این معلم دلسوز ادامه داد سعی کردم با حضور مادر و دو برادر کوچک‌ترش در مدرسه برای او کلاس جبرانی برگزار کنم؛ اما شیطنت بچه‌ها و اینکه مادرشان نمی‌توانست آن‌ها را در خانه یا نزد کسی بگذارد، مانع شد و بعد از دو جلسه تصمیم گرفتیم در پارک کوچکی که در محله پیروزی قرار دارد و فضای مناسبی ازنظر امکان فاصله‌گذاری هم به حساب می آید آموزش را ادامه دهیم.

عشق به دانش‌آموز افغانستانی و از خودگذشتگی معلم دلسوز/ واکنش آموزش و پرورش به فوت معلمی که عشقش جهانی شد چه بود؟

وی گفت: خوشبختانه این دانش‌آموز با این جلسات آموزشی برای آزمون جبرانی شهریور تقریباً آماده‌ شده و حالا می‌تواند با قبولی در این آزمون به ادامه تحصیلش بپردازد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=121
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x